Evaluarea subiectului:
  • 0 voturi - 0 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Contributor: Adrian DancuCheck Engine + Eroare OBD P0138 dupa o tura noroioasa
#1
A doua zi dupa o tura prin noroi clicos cu anvelope de strada (urcari noroioase, tinut motorul la 5000 RPM sustinut, frecat cu burta de cateva ori) mi s-a aprins martorul "check engine" (insa nu si cel rosu de diagnoza).

Pe Torque Pro conectat la o interfata bluetooth "VGate" luata de la chinezi imi apare eroarea
P0138 - Powertrain - O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2)

E clar ca e ceva legat de sonda lambda de aval (de dupa catalizator) insa nu mi-am dat seama ce anume - e plin de noroi pe esapament si nu am avut cand si unde sa verific in detaliu (ma gandeam ca s-o fi rupt ceva fir pe-acolo si face contact aiurea, poate chiar o masa care sa cauzeze acel "high voltage")...
Dupa inca 12 ore, martorul din bord a disparut, e posibil ca eroarea sa fie una memorata, nu activa (sa fi fost ceva de la noroi / apa)?

Motorul merge OK din ce mi-am dat seama, sa vad cand o sa ajung si la service insa e aglomeratie mare pe-acolo.
Nu am apucat sa ma uit ce valori da sonda lambda de aval insa nici nu as sti in ce interval ar trebui sa se incadreze.

Deja ma mananca sa cumpar un CanClip :D
Va tin la curent cu ce aflu, orice sfaturi sunt bine-venite ;)

       
Duster PH2 2015 4WD 1.6 16v Euro5 K4M Laureate
Răspunde
#2
Update dupa un drum scurt si ceva verificari cu Torque:
- valorile date de sonda lambda de aval (O2 - Bank 1 Sensor 2) par sa fie in limite normale (sub-unitare)
- "fuel trim" aferent acestui senzor e "blocat" pe "-100%"  si asta nu stiu daca e OK (valoarea aferenta celeilalte sonde variaza continuu)
- motorul pare sa mearga OK, normal (din cate am reusit sa imi dau seama)

   
(valorile instant din screenshot-ul de mai sus sunt observate la ralanti, motorul cald)

Am facut o programare la service sa ii verifice firul si contactul la sonda lambda de aval.
Sa vedem ce gasesc...
Duster PH2 2015 4WD 1.6 16v Euro5 K4M Laureate
Răspunde
#3
valorile pe cele doua sonde e normal sa oscileze si asta iti indica faptul ca ele lucreaza oarecum corect... nu mai stiu cat era nominalul , dar din cate imi amintesc undeva intre 0.2 si 0.7 e considerat normal

in alta ordine de idei , nu crede chiar tot ce-ti da torque pentru ca ala citeste pe k/l ; informatiile curate le vezi pe can la generatia ph2
[+] 1 utilizator apreciază postarea lui dtel
Răspunde
#4
Am fost la service - aceeasi eroare prezenta (memorata). Tensiunea data de sonda lambda de aval a avut o valoare de 5V (in conditiile in care maximul acceptat e 1V). Valorile curente citite sunt OK. Verificat firele vizual, nimic rupt sau agatat pe-acolo.

S-a sters eroarea, plecat in proba peste 10 km (am parcurs cca 30 km) nu s-a mai aprins nimic.

Concluze (pana acum): eroare / anomalie temporara, cica si sondele alea "mai fac figuri". Daca apare becu' sa ma prezint din nou in service, ca ar putea fi schimbata sonda lambda.

In rest, masina mere' de rupe. Asta e. Mai vedem. Garantie mai avem pana in Oct 2018.
Duster PH2 2015 4WD 1.6 16v Euro5 K4M Laureate
[+] 1 utilizator apreciază postarea lui Adrian Dancu
Răspunde
#5
Si un update primit pe Facebook de la prietenul Mircea M:

"Sonda aval are o alim 5v si o iesire semnal. Cand ai gasit 5v probabil era alimentarea. Verifica rezistenta pe cele doua fire albe catre sonda, din conectorul ei ,deconectata. Ar trebui sa gasesti ceva aproape de 0. Daca nu, probabil e intrerupta rezistenta sondei si trebuie inlocuita."

Cand o sa ajung la un canal o sa verific si asta, nu exclud posibilitatea ca sonda sa fie pe duca, momentan masina merge bine, insa trebuie sa re-evaluez consumul (dupa resetarea in service, acum am o medie de 12.5 in loc de 10.5, insa nu stiu cat e de concludent momentan).
Duster PH2 2015 4WD 1.6 16v Euro5 K4M Laureate
Răspunde
#6
Revin cu un update...
Saptamana trecuta s-a aprins din nou "check engine", dupa o vreme s-a stins de la sine, nici macar nu am mai pus interfata de diagnoza in portul OBD.
Am programat la service o verificare.
Ieri (din ce mi s-a comunicat) s-a constatat ca valoare tensiunii date de sonda lambda de aval (cea de dupa catalizator, care dadea erorile si in prima faza) trecea de 1 V, firele erau OK, drept urmare s-a inlocuit sonda pe garantie.

Am avut noroc de 2 ori:
- era sonda pe stoc si nu a mai trebuit sa mai vin inca o data
- s-a putut desface fara probleme (nu era gripata)

E buna si garantia la ceva (inca sunt in perioada default de 3 ani, nu am luat extra garantie).

LE - inca o mentiune:
Per ansamblu, masina mergea destul de OK (in sarcina nu se simtea vreo lipsa de putere) si cu sonda de aval defecta, insa totusi la accelerare avea parca niste mici "suturi" / "smuciri" -- nu foarte proemintent, dar totusi parca era o oarecare influenta asupra injectiei / amestecului carburant.
Acum dupa inlocuirea sodei lambda, mi se pare ca accelerarea / urcarea in ture se intampla mai progresiv.
Duster PH2 2015 4WD 1.6 16v Euro5 K4M Laureate
[+] 1 utilizator apreciază postarea lui Adrian Dancu
Răspunde


Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 1 Musafir(i)