Evaluarea subiectului:
  • 0 voturi - 0 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Contributor: Andrei NiculescuReguli si recomandari - conducerea in off-road
#1
...numit si decalogul off-roaderului. 
Aceste 10 reguli va vor ajuta sa va intoarceti acasa la fel de intregi cum ati plecat. Atat dvs., cat si masina...

1. Iesirile in off-road nu sunt pentru o singură maşină. Porniţi la drum doar însoţiţi de un alt vehicul, care să vă ajute în cazul în care tehnologia este învinsă de natură.

2. Luaţi cu voi o persoană care cunoaşte foarte bine drumul şi împrejurimile. De cele mai multe ori, o hartă nu este suficientă.

3. Înainte de a pleca la drum, verificaţi starea tehnică a vehiculului şi nu uitaţi să puneţi în portbagaj, bine ancorate, accesoriile necesare şi poate piese de schimb.

4. Respectaţi mediul înconjurător şi nu aruncaţi pe geam gunoaie. Nu intraţi cu roţile pe iarbă decât în cazuri extreme. Nu ascultati muzica tare in natura. Nu turati motoarele inutil.

5. Nu porniţi pe trasee foarte dificile înainte de a cunoaşte foarte bine masina pe care o conduceţi şi, mai ales, ampatamentul, garda la sol, unghiurile de atac şi degajare.

6. Siguranţa este pe primul plan. Folosiţi centura de siguranţă şi, eventual, echipament de protecţie. Menţineţi, pe cât posibil, o viteză constantă şi, neapărat, redusă! Nu scoateţi mâinile din vehicul în timpul mersului. Pastrati, pe cat posibil, geamurile inchise, si folositi statiile CB pentru a comunica cu ceilalti participanti in mers.

7. Lăsaţi cât mai mult loc între maşina la volanul căreia va aflaţi şi celelalte, dar fără a le pierde din vedere. La intersectarea cu alte drumuri, aşteptaţi să fiţi văzut de cel din spatele vostru.

8. Mergeţi drept la urcare sau coborâre dacă unghiurile permit. Dacă este necesară deplasarea în diagonală pe o pantă, nu exageraţi. Răsturnările sunt frecvente, din pacate, în asemenea condiţii. In cazul Dusterului, incercati sa mentineti unghiul de inclinare sub 25-30 de grade. Nu puneti greutati inutile pe plafonul masinii, daca spatiul interior permite pastrarea lor. (roata de rezerva, canistra combustibil, echipament recuperare).

9. Menţineţi tot timpul o poziţie corectă la volan, fără să încolăciţi mânile sau să băgaţi degetele prin volan. Țineţi volanul doar de coloana sa exterioară, în poziţia învăţată încă de la şcoala de şoferi. O denivelare sau un obstacol poate arunca volanul din maini destul de brutal si poate rupe degetele soferului.

10. Opriţi când aveţi cel mai mic dubiu în privinţa drumului din faţă. După o pantă poate fi o prăpastie sau o persoană, fiecare baltă sau râu poate ascunde un bolovan sau o groapă adâncă etc.

Eu as adauga si 11 pentru cei care uneori mai au vreun dubiu...
11. Viata si sanatatea unei persoane este incomparabil mai importanta decat masina. De exemplu, nu riscati apropierea de o rapa sau alte manevre riscante ce pot pune viata in pericol, pentru a evita o creanga ce poate zgaria vopseaua... Vopsitul unui element costa in medie 400 de lei, un Duster nou costa in medie 17.000 de euro, o viata este nepretuita!
[+] 3 utilizatori apreciază postarea lui Andrei Niculescu
Răspunde


Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 1 Musafir(i)