Evaluarea subiectului:
  • 0 voturi - 0 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Contributor: ENARU RADUSchimbare amortizoare fata
#1
Seara buna! in urma ultimei revizii de 80000km mecanicul a constatat ca un amortizor fata este curs,sunt cele originale cu arcuri HR.Am inteles ca amortizoarele Bilstein se comporta mult mai bine dar ideea e ca nu stiu daca as gasi doar 2 pentru fata,oricum sta mai ridicata de spate din cauza greutatii motorului si uneori cand folosesc remorca de 3,5m  pe gol ating cu bara spate a remorcii pe drum neasfaltat probabil si din cauza inaltimii cuiului.Cu Bilstein pe  fata ma gindesc ca se niveleaza garda la sol si ar mai cobora spatele cativa mm.Va rog pareri-sfaturi.
Răspunde
#2
(09-01-2018, 08:23 PM)ENARU RADU a scris: Seara buna! in urma ultimei revizii de 80000km mecanicul a constatat ca un amortizor fata este curs,sunt cele originale cu arcuri HR.Am inteles ca amortizoarele Bilstein se comporta mult mai bine dar ideea e ca nu stiu daca as gasi doar 2 pentru fata,oricum sta mai ridicata de spate din cauza greutatii motorului si uneori cand folosesc remorca de 3,5m  pe gol ating cu bara spate a remorcii pe drum neasfaltat probabil si din cauza inaltimii cuiului.Cu Bilstein pe  fata ma gindesc ca se niveleaza garda la sol si ar mai cobora spatele cativa mm.Va rog pareri-sfaturi.

Salut. Daca vrei cumperi doar amortizoare fata , si pe spate raman cele originale..
Amortizoarele fata potrivesc si pe stanga si pe dreapta.
Dacia Duster 1,5 dCi 4x2 EDC 
Răspunde
#3
Nu cred ca e bine sa se imperecheze "combinat" amortizoare de diferite "duritati" (sau cu lift pe fata).
Parerea mea - ori inlocuiesti amortizorul cu probleme cu unul de fabrica (nou sau mai putin rulat), ori le schimbi pe toate 4 cu un set complet.

Legat de garda la sol, eu unul zic ca spatele sta ceva mai sus doar de la arcurile H&R si nu din cauza ca fata e mai "lasata" de la greutatea motorului.
Apropo, stiu ca suna a tampenie, dar s-a verificat cu atentie ca arcurile sa fie montate corect? (la cele de fata codul se termina cu F iar cele de spate cu R)

Daca s-ar vor inlocui doar amortizoarele din fata cu unele aftermarket (cu lift), eu unul zic ca masina NU va sta mai jos de spate.
Chiar daca se va inalta fata si s-ar mai "nivela" pozitia orizontala a masinii, eu unul nu cred ca va cobora spatele cu mult (insesizabil).

Vezi mai degraba daca nu cumva se poate re-pozitiona carligul de remorcare in suportul lui (nu stiu ce suport de carlig ai pe masina, mai sunt modele cu 2 pozitii de montaj ale "cuiului", si de obicei "cuiul" se monteaza in partea superioara). Sau vezi la un magazin specializat daca nu cumva poti cumpara doar un alt "cui" cu o pozitie a nucii ceva mai jos decat ce ai tu...

#parereamea

N-ar strica sa pui masina pe un loc drept si sa masori cu o ruleta distanta intre buza de jos a jantei si muchia aripii (ruleta sa treaca prin dreptul centrului rotii) - atat fata cat si spate - si sa comunici valorile observate.
Duster PH2 2015 4WD 1.6 16v Euro5 K4M Laureate
Bilstein by Mudster, H&R, Insa Turbo Dakar / BFGoodrich AT KO2
http://instagr.am/echipa13

Răspunde
#4
Mentionez ca arcurile HR sunt puse dupa cod atat pe fata cat si pe spate,ideea era daca ar merge sa schimb doar cele 2 fata cu Bilstein daca nu merg pe 2 noi de origine si-am terminat cu fata.

Principala problema e schimbarea amortizorului curs nu garda la sol,nivel, remorca
Răspunde
#5
Am un sfat!
Niciodata nu se schimba DOAR un amortizor! Se schimba ambele pe aceeasi punte! Si... da, aibputea sa pui Bilstein pe fata, lasand spatele asa cum este! Nu este normal dar este acceptabil!
Vad ca exista recomandari sa schimbi un amortizor in contrapartida cu ambele pe aceeasi punte, ca nu e bine sa fie de duritati diferite! Dar, cum este un amortizor nou pe langa cel existent de pe aceasi punte (ca si duritate)?!?

Trimis de pe al meu P024 folosind Tapatalk
Duster 1.5 Dci 4x4 2010 si rulota Buerstner
Duster 2, 1.5 Dci 4x4 2017
Răspunde
#6
Stiam ca se schimba ambele,ideea e ca doar 2 Bilstein fata nu cred ca gasesc,doar tot setul  de 4.Pe anumite site-uri sunt per bucata dar  habar nu am daca sunt compatibile cu H R sau nu.
Răspunde
#7
@Daniel Cojocar - cred ca la sugestia mea te refereai - si ai dreptate! multumesc pentru observatie...
Intr-adevar NU e OK sa schimbi doar un amortizor, trebuie schimbate ambele pe aceeasi punte... my bad, din graba am ajuns sa scriu tampenii.

@ENARU RADU - depinde la ce Bilstein te referi, ca sunt mai multe tipuri, cu diferite duritati (e.g. indicative de la Bilstein B4, B6, B12, etc).
Compatibilitatea cu arcurile mai tari (cu lift - de gen H&R) insa cred ca e discutabila, tija amortizorului lucrand in alta pozitie decat cea proiectata pentru arcurile standard. Nu stiu cine a facut combinatii de acest gen.

PS. Amortizoarele Bilstein "by Mudster" nu cred ca le poti achizitiona din alta parte decat de la ei, eventual suna-i si intreaba-i daca iti pot recomanda ceva, sau daca pot sa iti furnizeze doar un sub-set (e.g. cele pe fata).
Duster PH2 2015 4WD 1.6 16v Euro5 K4M Laureate
Bilstein by Mudster, H&R, Insa Turbo Dakar / BFGoodrich AT KO2
http://instagr.am/echipa13

Răspunde
#8
La Mudster am trimis mesaj daca pot achizitiona Bilstein doar fata dar fara raspuns deocamdata,de la ei am arcurile HR si scuturile.Da,pe diferite site-uri apar Bilstein compatibile Duster dar diferite coduri,in principiu pt HR ce cod am nevoie?
Răspunde
#9
Pot sa-ti spun un lucru!
La Ironman Romania (Alec Preotu), poti cumpara, cu siguranta, doar doua amortizoare (pentru aceeasi punte)!
Eu, in 2015, am schimbat un amortizor (pe garantie) cumparanr cel de-al doilea amoryizor (pentru a avea noi pe aceeasi punte)
Acum, la varianta asta, nu exista inaltarea furnizata de Bilstein By Mudster
Duster 1.5 Dci 4x4 2010 si rulota Buerstner
Duster 2, 1.5 Dci 4x4 2017
[+] 1 utilizator apreciază postarea lui Daniel Cojocar
Răspunde
#10
Multumesc de sfat! din ce am inteles sunt per bucata dar fara acel lift oferit doar de   Mudster,compatibile HR
Răspunde


Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 1 Musafir(i)