Evaluarea subiectului:
  • 0 voturi - 0 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Contributor: ENARU RADUSchimbare distributie
#1
Buna seara! revin cu o intrebare legata de schimbarea distributiei,dusterul pe care il detin este achizitionat din alta tara iar in cartea service este specificat a se schimba distributia la 5 ani sau 100000km.Masina se apropie de 80000km-4 ani in Decembrie,toate reviziile facute la Amat Pitesti unde mi s-a spus ca la 4 ani-80000 sa schimb distributia,rog sfaturi.
Răspunde
#2
In Romania recomandarea Dacia este sa schimbi distributia la 4 ani sau 80 mii km (cel putin asa e la benzinarul meu si nu cred ca difera la Diesel). Parerea mea e ca ar trebui sa respecti aceasta recomandare si sa schimbi acum, in jurul a 80 mii km / 4 ani, si sa nu astepti pana la 100 mii km sau 5 ani.

PS. eu incerc sa fac reviziile la 15 mii de km in loc de 20 mii, si distributia o voi schimba aprox dupa 60 mii, chiar daca recomandarea Dacia este mai relaxata. Nu cred ca e un lucru rau daca schimbi mai repede. Dar fiecare cum considera...
Duster PH2 2015 4WD 1.6 16v Euro5 K4M Laureate
Duster PH1 2011 4WD 1.5 dCi Euro5 K9K Laureate
Bilstein by Mudster, H&R, Insa Turbo Dakar / BFGoodrich AT KO2
http://instagr.am/echipa13


[+] 1 utilizator apreciază postarea lui Adrian Dancu
Răspunde
#3
Eu cred ca la 4 ani s-au 60.000 km trebe schimbat distributia, cel putin la dCi. 
Va rog s-a ma corectati daca nu este asa..
Dacia Duster 1,5 dCi 4x2 EDC 
Răspunde
#4
80.000 la diesel. Eu am schimbat-o la 5 ani si aproape 80k, iar mecanicul mi-a spus ca cea veche era buna.
Răspunde
#5
80.000 pentru ph2 diesel 109hp, m-am interesat eu de curand
Răspunde
#6
Pentru PH1 (2010) am avut distributia la 4 ani sau 90.000 km
Pentru PH2 (2014) am facut distributia la 80.000 km
Ambele 1.5 Dci
Duster 1.5 Dci 4x4 2010 si rulota Buerstner
Duster 2, 1.5 Dci 4x4 2017
Răspunde
#7
K9K este motor cu interferenta!
Asta inseamna ca in deschidere maxima, supapele ajung in aceeasi zona in care ajunge si pistonul in detenta maxima.
O rupere a curelei de distributie inseamna coliziune intre supape si pistoane si atrage dupa sine daune majore la motor. Supape, axa cu came, pistoane si camasi pistoane, etc. In urma coliziunii, supapa se poate chiar rupe, si atunci e vorba cel mai probabil si de bloc motor nou.

Nu sta niciodata pe ganduri cand planuiesti schimb de curea de distributie. E un cauciuc, pentru care te costa schimbul doar cateva sute de lei, fata de costurile ce pot aparea daca aceasta cedeaza. La maxim 4 ani fa-i schimbul.
Ca idee, eu la orice masina SH pe care am luat-o, primul lucru, am schimbat distributia si uleiurile. Paza buna trece primejdia rea.
[+] 3 utilizatori apreciază postarea lui Andrei Niculescu
Răspunde
#8
Da,la revizia de 80000 km-4 ani tot se umbla la compartiment motor asa ca includ si kit distributie si curea accesorii,nu stiu de pompa apa o fi necesar daca-i ok?Multam de sfaturi inca o data!
Răspunde
#9
Eu, personal, te-as sfatui sa schimbi si pompa de apa! Stiu ca este scumpa (face cat vre-o 3 kit-uri de distributie) dar, mai stiu si ca este destul de riscant sa duci pompa de apa la 160 000 km. Si... daca, cumva se intampla ceva cu pompa peste 20 000 km, obligatoriu va trebui schimbata si distributia (din nou).
Eu am schimbat distributia in 2013 (pe garantie si pompa pe bani) si... din nou in 2017. In ambele cazuri am schimbat si pompa de apa
Duster 1.5 Dci 4x4 2010 si rulota Buerstner
Duster 2, 1.5 Dci 4x4 2017
[+] 1 utilizator apreciază postarea lui Daniel Cojocar
Răspunde
#10
In cartea mea de service vad 120.000km pentru schimbarea distributiei...sa inteleg ca astea vandute in Germania au alte perioade sau cum Smile
Răspunde


Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 1 Musafir(i)