Necesar:
- ulei 5W30 pt. motoare cu DPF ( sau alte uleiuri compatibile conform carnetului de intretinere ) - vezi poza mai jos
- filtru ulei cod: 82 00 768 927 ( codul este pentru motoare diesel PH1, la PH2 este alt cod si filtru e mai mic)
- buson golire baie ulei ( fiecare cum considera, dar e pana in 10 RON unul nou)
- garnitura buson golire ulei ( in manualul de service zice ca e obligatoriu de schimbat, pretul este 1- 2 RON parca)
- o tava sau recipient pentru recuperarea uleiului vechi in vederea predarii la un service care il arunca ( sau se poate folosi la alte activitati)
- cheie pt. desfacerea filtrului de ulei - se gaseste la magazine de scule auto ( si online) - diametru 96mm, 18 laturi, patrat 1/2"
- cheie pt. desfacerea busonului de la baia de ulei - patrat de 8mm
Dupa golirea uleiului, se poate trece la inlocuirea filtrului de ulei. E recomandat sa puneti o laveta sub filtru, deoarece mai contine ulei si va umple de ulei in jur.
Pe garnitura de cauciuc a filtrului nou se da un strat subtire, cu degetul, de ulei nou. Insurubarea filtrului nou se va face cu mana conform instructiunilor de pe el (3 ture si 1/2 parca). Daca nu sunteti siguri ca e ok, se poate strange cu cheia cu care s-a desfacut, dar nu depasiti un cuplu de 40Nm ( deci aveti cheie dinamometrica).
Busonul de la baia de ulei se strange cu maxim 22Nm.
Dupa montare filtru si strangere buson de golire se poate turna uleiul.
La PH1 intra conform manual, 4.5L cu tot cu filtru ulei, dar se poate ajunge si la 5L
La sfarsit, se poate face resetarea martorului OCS: cu acceleratia calcata la maxim, se pune contactul ( se aprind toate luminitele pe bord) fara a porni motorul si se apasa frana de 3 ori.
Se urmareste nivelul uleiului 2 -3 zile si se completeaza daca e cazul.
ATENTIE! Procedura descrisa este facuta de mine in regim de amator. Nu sunt mecanic. Fiecare o face pe propria raspundere.
Daca aveti orice fel de ingrijorari si nu sunteti siguri, apelati la un service autorizat!
- ulei 5W30 pt. motoare cu DPF ( sau alte uleiuri compatibile conform carnetului de intretinere ) - vezi poza mai jos
- filtru ulei cod: 82 00 768 927 ( codul este pentru motoare diesel PH1, la PH2 este alt cod si filtru e mai mic)
- buson golire baie ulei ( fiecare cum considera, dar e pana in 10 RON unul nou)
- garnitura buson golire ulei ( in manualul de service zice ca e obligatoriu de schimbat, pretul este 1- 2 RON parca)
- o tava sau recipient pentru recuperarea uleiului vechi in vederea predarii la un service care il arunca ( sau se poate folosi la alte activitati)
- cheie pt. desfacerea filtrului de ulei - se gaseste la magazine de scule auto ( si online) - diametru 96mm, 18 laturi, patrat 1/2"
- cheie pt. desfacerea busonului de la baia de ulei - patrat de 8mm
Dupa golirea uleiului, se poate trece la inlocuirea filtrului de ulei. E recomandat sa puneti o laveta sub filtru, deoarece mai contine ulei si va umple de ulei in jur.
Pe garnitura de cauciuc a filtrului nou se da un strat subtire, cu degetul, de ulei nou. Insurubarea filtrului nou se va face cu mana conform instructiunilor de pe el (3 ture si 1/2 parca). Daca nu sunteti siguri ca e ok, se poate strange cu cheia cu care s-a desfacut, dar nu depasiti un cuplu de 40Nm ( deci aveti cheie dinamometrica).
Busonul de la baia de ulei se strange cu maxim 22Nm.
Dupa montare filtru si strangere buson de golire se poate turna uleiul.
La PH1 intra conform manual, 4.5L cu tot cu filtru ulei, dar se poate ajunge si la 5L

La sfarsit, se poate face resetarea martorului OCS: cu acceleratia calcata la maxim, se pune contactul ( se aprind toate luminitele pe bord) fara a porni motorul si se apasa frana de 3 ori.
Se urmareste nivelul uleiului 2 -3 zile si se completeaza daca e cazul.
ATENTIE! Procedura descrisa este facuta de mine in regim de amator. Nu sunt mecanic. Fiecare o face pe propria raspundere.
Daca aveti orice fel de ingrijorari si nu sunteti siguri, apelati la un service autorizat!
PH1, 4x4, diesel