Evaluarea subiectului:
  • 0 voturi - 0 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Contributor: Adrian DancuStatie si Antena Radio CB
#1
Unele din cele mai importante echipamente de la iesirile in teren, uneori folosite si pentru info-trafic, statiile radio CB au ajuns in ultima perioada disponibile la scara larga, cu o varietate mare de oferte si capabilitati.

Propun o discutie in care sa fie prezentat feedback-ul de la posesori relativ la modele folosite de fiecare, care sa ajute la alegerea unui nou echipament (fie ca e vorba de un incepator care isi cauta ceva simplu pentru iesiri ocazionale, fie ca e vorba de upgrades, fie ca e vorba de a inlocui echipamente deteriorate, etc).

Voi incepe cu un feedback relativ la statia radio CB PNI ESCORT HP 8000L ASQ in combinatie cu antena CB PNI Extra 48 cu magnet.
Momentan (pentru cine cauta chilipiruri) acest kit e in oferta la eMag la un pret super bun (200 lei statia + antena): https://www.emag.ro/kit-statie-radio-cb-.../DJGMFNBBM

   

PROs statie:
- ASQ reglabil (fara fosnete, silentioasa)
- destul de mica si compacta ca dimensiuni
- corpul statiei bine realizat (metal) cu racire suficenta (radiator de AL pr final)
- functie LOCK - nu risti sa schimbi canalul din greseala
- relativ simpla ca si comenzi (volum, ASQ si SQ level, selectie canale si lock)
- AM si FM (desi in AM nu cred ca o va folosi nimeni ever ever mai ales in RO sau in EU)
- ieftin de reparat daca se intampla ceva cu fierele, etc
PROs antena:
- mica, usor de ascuns in portbagaj (o lipesti pe elementul de metal din zona stopurilor spate)
- nu necesita calibrare
- cablu subtire usor de ascuns pe sub chedere / presuri

CONs statie:
- calitatea materialelor / fiabilitate in timp la mic / butoanele folosite frecvent (e.g. butonul PTT)
- controale care pot fi percepute ca si complicate fata de alte modele (adica mai greu de citit la o privire - nu vezi cat de tare e setat volumul si mai important SQ sau ASQ) - desi odata setate nu prea mai umbli la ele, mai ales daca ai setat pe ASQ si LOCK
- mufa de bricheta built-in e cam slaba (e.g. pe anumite masini nu statea corect in socket-ul de bricheta)
- mai mare decat modelele compacte gen Alan 42/52, pentru operare corespunzatoare necesita o montare cu prindere in suruburi
CONs antena:
- nu are performantele unei antene de dimensiuni mari (adica nu te poti astepta sa emiti / receptionezi ca si cu una de 1.5 metri) insa e un aspect care nu prea conteaza la folosirea ocazionala sau pt amatori
- magnetul nu e chiar atat de puternic precum la modele premium (cum ar fi President Virginia, care insa e de 2-3 ori mai scumpa)
- casanta - trebuie grija cu ea daca e montata pe pavilion si se merge la padure (in craci care coboara mult, se poate rupe) - ideal se poate monta pe capota motorului, unde e mai protejata

Pe scurt eu o recomand pt cei care sunt atenti la buget, pentru ca:
- Statia are o putere legala de max 4W insa real (pe masurate) emite undeva la 2.5 W, totusi e suficienta pentru mers in coloana in offroad pe distante relativ mici (probabil undeva la max 5 km pe traseu montan) sau pentru info-trafic (ce vreau sa zic cu asta: degeaba am statie de 20W si intreb ce am in fata - daca ma aude cineva la 20 KM si daca imi raspunde cu 4W, eu nu voi auzi raspunsul).
- Se poate monta si temporar intre scaun si consola (cu un scai, ceva) si odata setata pe canalul necesar se poate bloca fara a mai fi nevoie de butoneala pe traseu.
- Antena e mica, o scoti usor si o montezi cam oriunde, si nu te intereseaza calibrarea, dar tre sa ai grija de ea ca se rupe usor.
- Primesti tot ce trebuie in pachet. Desfaci, le conectezi / montezi si gata.
- E o configuratie foarte buna, de buget, de calitate mult peste medie la sunet / claritate.
Duster PH2 2015 4WD 1.6 16v Euro5 K4M Laureate
Duster PH1 2011 4WD 1.5 dCi Euro5 K9K Laureate
Bilstein by Mudster, H&R, Insa Turbo Dakar / BFGoodrich AT KO2
http://instagr.am/echipa13


Răspunde
#2
Eu am avut o Cobra DX19, am fost foarte multumit de ea. Acum am o Midland M Zero Plus. E mica, si se aude foarte bine. Doar ca trebuie mare atentie la traseul cablului de antena. Ori am eu o antena proasta (PNI 45), ori statia capteaza toate semnalele prin inductie de la consumatorii de prin masina. Gainul trebuie la jumate si squelch sub jumate ca sa nu baraie de fiecare data cand semnalizez. Am range undeva la maxim 2km cu ea in camp deschis. Pe alta masina se auzea perfect. Voi incerca si cu alta antena, mai performanta.
In orice caz, in offroad e esentiala. Nu putine au fost iesirile cand am ramas fara semnal gsm, si nu era alta modalitate de comunicare.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
[+] 1 utilizator apreciază postarea lui Andrei Niculescu
Răspunde
#3
Antena PNI 45 nu e una foarte performanta, insa e decenta - ar trebui sa mearga bine - ar fi bine sa o calibrezi (montata in zona unde o folosesti cel mai des - se calibreaza extrem de usor daca ai reflectometru, invartind de capacel intr-un sens sau altul). Daca vom avea vreo iesire impreuna curand, te ajut eu sa o rezolvam ;) Cablul antenei ar fi ideal sa nu aiba bucle care ar putea induce semnale parazite (mai bine il intinzi pe dupa scaune, de-a lungul chederelor de la usi, etc - decat sa ii faci colac).
Daca astea nu rezolva, nu stiu ce sa zic, sa nu ai ceva curenti parazitari pe mufa de la bricheta (erau la un moment dat de cumparat ceva condensatori cu care sa eviti parazitii la aparatele radio auto vechi)... aici tre sa intervina cineva care stie mai multa electronica decat mine Tounge

Eu sincer prefer o statie care nu ofera atat de multe setari pentru ca e mult mai usor de operat (nu necesita ajustare continua in functie de zgomot si nici nu risca sa excluda semnale ceva mai slabute dar totusi perceptibile) - insa de obicei acestea sunt comparabile ca si performante cu cele mega-customizabile. Spre exemplu in vara, la Ibanesti sus pe creste, pe canalul 15, unii prindeam ceva post de radio din Ukraina (sau ceva de genul) si trebuia sa tot ajustez SQ manual (dar o sa descriu treaba asta cand o sa scriu de President Barry FM).

Also, incerc sa explic asa cum inteleg eu unele acronime / functii:
- SQ / Squelch - functia care elimina semnalele slabe, care s-ar auzi ca "bazaituri" - ajustarea nivelului de squelch (prin potentiometru sau o setare a statiei: cand e "dat mai tare" filtreaza mai agresiv)
- ASQ - Squelch Automat (ajusteaza nivelul de squelch in functie de zgomot si/sau filtreaza sunetele produse de vocea umana - in functie de frecventa)
- Gain - capacitatea receiver-ului de a amplifica semnalul (doar unele statii au control manual pt aceasta functie)

Daca am prezentat gresit ceva, rog sa ma corectati, poate nu am inteles bine.
Duster PH2 2015 4WD 1.6 16v Euro5 K4M Laureate
Duster PH1 2011 4WD 1.5 dCi Euro5 K9K Laureate
Bilstein by Mudster, H&R, Insa Turbo Dakar / BFGoodrich AT KO2
http://instagr.am/echipa13


Răspunde
#4
Da, asa e. Sunt reglaje de senzitivitate a receptorului.
Squelch e ca un fel de poarta pentru semnale slabe, cu cat o inchizi mai mult, cu atat ele trec mai putin. si RF Gain e tot un reglaj de senzitivitate, dar nu taie din semnal.
Pe mine m-a invatat cineva ca statia se regleaza asa:
1. SQ si Gain la minim. (Spre stanga maxim, statia fasaie ca dracu)
2. Incepi si ridici incet SQ pana in momentul in care se face liniste.
3. Incepi si ridici RF Gain pana cand incepi sa auzi iar zgomot static, apoi ii dai inapoi 1 mm.
[+] 2 utilizatori apreciază postarea lui Andrei Niculescu
Răspunde
#5
Salut

Eu am President Barry AM/FM cu antena President Virginia.

Cu antena in mijlocul plafonului "bate" suficient ca sa nu ai surprize in trafic. 

Avantaje statie - compacta, microfon rezistent, se poate modifica usor daca exista doritori. 

Avantaje antena - are SWR foarte bun oriunde ai pune-o pe cupola chiar daca nu se poate calibra ca PNI 45, cablu foarte subtire, usor de plasat. Discreta.

Impreuna am dat pe ele vreo 400 de lei. Si-au scos banii dupa doua calatorii extraurbane.
Istoric auto - Dacia 1300 (1978); Dacia 1310Li (2000); Renault Symbol 1.4 16v (2006); Ford Focus 1.8 TDCI (2007); Opel Vectra C 1.9 CDTI (2005); Renault Megane II 1.6 16v (2007); Hyundai i30 1.4 16v (2011); Mercedes-Benz ML320 CDI (2007); VW Golf 4 2.0i (2000); Opel Insignia 1.8 16v (2011)
Răspunde
#6
Salut @mosionroata - si eu am un President Barry pe care il folosesc cu o antena Virginia si sunt foarte multumit.
Insa Barry e doar FM (nu ca ar folosi cineva prin EU banda AM) si al meu se poate seta sa emita cu 20W.
Calitatea constructiei la President este mult peste medie, si o data am patit (ca prostu' ca doar stiu mai bine de-atat) sa emit fara antena, insa nu s-a intamplat absolut nimic cu finalii.
Sa le folosesti sanatos!
Duster PH2 2015 4WD 1.6 16v Euro5 K4M Laureate
Duster PH1 2011 4WD 1.5 dCi Euro5 K9K Laureate
Bilstein by Mudster, H&R, Insa Turbo Dakar / BFGoodrich AT KO2
http://instagr.am/echipa13


Răspunde


Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 1 Musafir(i)