Evaluarea subiectului:
  • 0 voturi - 0 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Contributor: OvidiuMTraseu cabluri baterie secundara
#1
Vreau sa pun o baterie auxiliara in portbagaj. Pentru asta, dincolo de controller-e, releu si ce o sa mai pun, trebuie sa trag doua cabluri de 10mm2 de la bateria masinii la locul unde voi face montajul in portbagaj. Care e cel mai bun traseu pentru ele? 

Problema cea mai mare o vad cu trecerea din compartimentul motor la interior, prin partea din fata. Exista vreun loc gata pregatit unde sa mai incapa si aceste cabluri (puse in copex special, desigur).

Multumesc,
Răspunde
#2
Treceri sunt din compartimentul motor, niste dopuri. Problema e ca tre sa fii foarte atent cum izolezi cablul ca sa nu atinga in timp caroseria. In plus si cel mai important, trebuie siguranta calibrata nevoilor tale imediat dupa papucul de conectare al cablului. Doar ca atentie ca daca pui de jde amperi, in cazul unui scurt, trebuie sa se “arda”
Răspunde
#3
Desigur, siguranta este dimensionata dupa cablu. Voi folosi sigurante fara soclu, de acelea de la fotovoltaice, sunt ieftine si precise. Cablurile vor fi puse in copex metalic imbracat in plastic ignifug. Acele dopuri despre care vorbesti, in ce parte sunt?
Răspunde
#4
Ar trebui sa fie in partea volanului pe langa locul unde trece instalatia electrica in habitaclului
Răspunde
#5
(16-03-2018, 09:32 PM)OvidiuM a scris: Desigur, siguranta este dimensionata dupa cablu...

Ar fi bine sa fie dimensionata dupa consumatori - nu? Smile
Cred ca asta vroia sa zica si @CristiZ 
Spor!
Duster PH2 2015 4WD 1.6 16v Euro5 K4M Laureate
Duster PH1 2011 4WD 1.5 dCi Euro5 K9K Laureate
Bilstein by Mudster, H&R, Insa Turbo Dakar / BFGoodrich AT KO2
http://instagr.am/echipa13


Răspunde
#6
Nu, e un principiu fundamental ca sigurantele protejeaza cablurile. Sectiunea cablului va fi calculata astfel incat sa suporte curentul maxim aferent unei functionari normale (in sarcina maxima totusi) a consumatorilor conectati. Teoria e ca daca ai un curent mai mare, atunci se considera curent de avarie si echipamentul conectat e deja avariat, important e ca defectul sa nu aprinda cablurile si/sau sa defecteze sursa. In plus, sigurantele pot avea curbe diferite (chiar cele fuzibile), chiar la acelasi curent nominal. Adica pot suporta un curent de avarie pe termen diferit. Astfel, chiar daca ai cabluri de aceeasi sectiune, sigurantele se inseriaza astfel incat cea de la ultimul segment care alimenteaza consumatorul sa declanseze mai repede decat cea dinainte.
Oricum, inca nu am gasit punct de trecere optim Smile
Răspunde
#7
Cerința e vagă : baterie în portbagaj.
De lămurit:
-unde o montăm în portbagaj
-ce rol va avea forță/backup

Funcție de astea vedem cum putem "trage" cablurile.
O idee ar fi copierea traseului de pe Logan I E1P (Ambiance echipare Poliție cu baterie suplimentară în portbagaj)
2012 / 0.9 TCe Laureate B-xxx-xxx

Răspunde
#8
La restul ma descurc si voi prezenta aici lucrarea Smile Trebuie doar sa gasesc o modalitate optima de a trece de la compartimentul motor in habitaclu. Cel mai probabil voi gauri peretele antifoc in partea pasagerului si voi utiliza o presetupa adecvata pentru etanseizare. Gaurile existente nu par sa permita diametrul dorit.
Răspunde
#9
(16-03-2018, 06:37 PM)OvidiuM a scris: Vreau sa pun o baterie auxiliara in portbagaj. Pentru asta, dincolo de controller-e, releu si ce o sa mai pun, trebuie sa trag doua cabluri de 10mm2 de la bateria masinii la locul unde voi face montajul in portbagaj. Care e cel mai bun traseu pentru ele? 

Problema cea mai mare o vad cu trecerea din compartimentul motor la interior, prin partea din fata. Exista vreun loc gata pregatit unde sa mai incapa si aceste cabluri (puse in copex special, desigur).

Nu stiu daca ai decis deja sa gauresti in alta parte peretele anti-foc, insa este un loc pe unde trece "grosul" instalatiei, mie pe-acolo mi-au bagat si cablul pentru modulul de remorcare si pe-acolo intentionez sa bag si eu ceva butoane pentru proiectoare.

E in dreapta servo-franei cum stai in fata masinii (in compartimentul motor) si iese sub bord undeva in stanga pedalei de frana cum stai la volan (in habitaclu) dar e usor accesibil locul si se poate continua traseul pe sub mocheta / pe margini pana la portbagaj.

https://drive.google.com/open?id=1UVhDks...ONOw3CBxrM
https://drive.google.com/open?id=14MjYlk...9nsL_XfKM8
(am ceva problema cu upload-ul de imagini momentan)
Duster PH2 2015 4WD 1.6 16v Euro5 K4M Laureate
Duster PH1 2011 4WD 1.5 dCi Euro5 K9K Laureate
Bilstein by Mudster, H&R, Insa Turbo Dakar / BFGoodrich AT KO2
http://instagr.am/echipa13


Răspunde
#10
Tot prin acel dop am trecut si noi, doar ca la 1.5 dci e in dreptul volanului. Spatiul acolo la 1.5dci 110 cai e foarte mic, am demontat ECU si carcasa filtru aer sa avem acces.

Am folosit cabluri de 16 mm2 imbracate in silicon (rezista la 180 grade) si raman flxibile la orice temperatura. Dezavantajul e ca rezistenta mecanica a izolatiei e redusa deci la treceri am folosit copex, +/- in tuburi separate). Plecarea e pe siguranta de 200A (voi pune una de 100, e mai corect) .
In spate am folosit controllere pentru baterie de la Ctek, avantajul fiind ca au si intrare pentru panou solar si permit pornirea masinii din bateria secundara precum si cuplarea ambelor baterii pentru troliere. Ctek 205S si Ctek smartpass 80.
Atasat poze; cutia gri de langa baterie adaposteste sigurantele si releele pentru proiectoare si alte accesorii alimentate din bateria secundara.

https://drive.google.com/folderview?id=1...r3__JLmGFL
[+] 1 utilizator apreciază postarea lui OvidiuM
Răspunde


Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 1 Musafir(i)